Kad smo bili djeca, naši su roditelji uvijek govorili da moramo jesti mrkvu, jer ona poboljšava vid. Iako nam pravilna prehranu neće dati super noćni vid ili druge natprirodne sposobnosti, pravilna prehrana će osigurati zdravlje naših očiju i pridonijeti dobrom vidu.

 

Naš izbor hrane je jedan od najvažnijih koraka prema zdravom životu, jer utječe na zdravu tjelesnu težinu, daje nam energiju i utječe na pojavu različitih bolesti. O hrani, zapravo, ovisi naš život, a ima i veliki utjecaj na zdravlje naših očiju i našeg vida.

 

Važne sastavnice zdravlja očiju
Naše oči za dobro funkcioniranje trebaju određene hranjive tvari, vitamine i minerale, tako da je izbor hrane koju uzimamo dugoročno važan za naš vid. U nastavku ćete naučiti neke od najvažnijih hranjivih tvari koje će Vam pomoći da održite dobar vid.

 

Lutein i zeksantin
Istraživanja su pokazala da ove dvije hranjive tvari smanjuju rizik od kroničnih bolesti očiju kao što je starosna degeneracija makule (žute pjege) i katarakte. Lutein i zeksantin najčešće i u najvećim količinama nalazimo u jajima i zelenom lisnatom povrću.

 

Omega-3 masne kiseline
Omega-3 masne kiseline ključne su za funkcioniranje našeg mozga i za jačanje imunološkog sustava, a istraživanja su pokazala da imaju i vrlo pozitivan učinak na razvoj i funkcioniranje očiju. Najviše omega-3 masnih kiselina može se naći u ribi i drugim plodovima mora, ali i u maslinama i mnogim drugim namirnicama.

 

Vitamina C i E
Askorbinska kiselina (vitamin C) snažan je antioksidans koji smanjuje rizik od katarakte i usporava napredovanje degeneracije makule (žute pjege) povezane s dobi i slabljenjem vida. Izvori vitamina C su uglavnom citrusi, ali se nalaze i u drugom voću i povrću.
Vitamin E je također antioksidans koji štiti naše oči od slobodnih radikala koji napadaju zdravo tkivo tijela. Najviše vitamina E može se naći u orašastim plodovima i nekim gomoljima.

 

Cink
Cink je važan mineral za ljudsko tijelo, jer potiče mnoge zdrave procese, uključujući transport vitamina A iz jetre u oko. Najviše cinka naći ćemo u kamenicama, ali nalazi se i u mesu, mahunarkama i orasima.

 

Prehrana je samo dio zdravlja očiju
Zdrava prehrana je osnova za zdravlje očiju i cijelog tijela, no ipak nemojte zaboraviti redovite očne preglede kod odabranog liječnika. Jer iako se dobro brinemo o našim očima, mogu se pojaviti i problemi koji nisu povezani s hranom. U tom slučaju, rano otkrivanje problema je od najveće važnosti. Ako smatrate da nešto nije u redu s vašim očima, posjetite svog liječnika i vodite brigu o vašem vidu.